۲۶.۷.۸۴

 

يک بمب قوی در اهواز خنثی شد

پليس ايران از شناسايی و خنثی کردن يک بمب قوی و دست ساز که گفته می شود زير پايه يکی از پلهای شهر اهواز جاسازی شده بود، خبر داده است. اين خبر سه روز پس از انفجارهای اين شهر که دست کم شش کشته و بيش از يکصد زخمی به جای گذاشت، اعلام می شود

 

ثبت نام از داوطلبان عمليات استشهادى

همايش «مردان آفتاب» به همت ستاد پاسداشت شهداى نهضت جهانى اسلام هشتم آبان ماه در تالار سيدالشهداى تهران برگزار مى شود. محمدعلى صمدى سخنگوى ستاد پاسداشت شهداى نهضت جهانى اسلام ضمن اعلام اين خبر گفت: همايش مردان آفتاب با حضور مسئولان عالى رتبه كشورى به مناسبت دهمين سالگرد شهادت فتحى شقاقى دبيركل شهيد جنبش جهاد اسلامى برگزار مى شود و از ايشان به عنوان پرچمدار عمليات شهادت طلبانه در فلسطين اشغالى تجليل خواهد شد. وى با بيان اينكه در حاشيه اين مراسم با مدارك شناسايى معتبر از داوطلبان عمليات استشهادى ثبت نام خواهد شد، افزود: تاكنون چهل هزار نفر براى عمليات شهادت طلبانه ثبت نام كرده اند و سه گردان از ثبت نام شدگان اعلام موجوديت كرده اند و اعلام موجوديت گردان هاى استشهادى همچنان تداوم خواهد داشت. اين همايش ساعت ۳۰/۱۴ يكشنبه هشتم آبان ماه در سالن سيدالشهداى تهران برگزار مى شود.

 

ظهور امام زمان تا ۲ سال ديگر

محسن آرمين ، نماينده مجلس ششم وعضو رهبري سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، گفت :" وقتي بخشي از حاکميت درصدد تهيه نقشه راه امام زمان است و يا مي گويد امام زمان تا دوسال آينده ظهور مي کند نتيجه‌اي جز تضعيف اعتقادات توده مردم ندارد. ترويج اين گفتمان از سوي نهادهايي خاص تهديدهاي را براي آينده ما متصور مي سازد، وقتي در جلسه کابينه احمدي نژاد به مناسبت نيمه شعبان پرداخت ۱۰ ميليارد تومان به مسجد جمکران تصويب مي شود و با نظر وزير راه مبني بر اينکه با اين پول به توسعه جاده آن مسير کمک کنيم با تغير با وي برخورد مي کنند که متوجه ارزش جمکران نيستي اين حرکتها مجموعا براي نيل به هدفي خاص است."

 

قرارداد اعضاى كابينه احمدى نژاد با امام زمان

اگر صيفى كاران و پرستاران و خشكسالى زدگان استان خراسان و كارتن خوابان از دولت "مهرورز" و "عدالت خواه" فقط وعده شنيده اند و حتى در برخى موارد همان وعده را هم نشنيده اند، در عوض رييس جمهور به جمكران كه قرار است امام زمان از آنجا ظهور كند كمك كرده است و....تصميم گرفته است شش هزار جوان حزب اللهى را هم به زيارت مكه بفرستد
گفتند و وعده دادند كه پول نفت را به سر سفره ها خواهند آورد. بعد دوباره آمدند و گفتند كه خير از پول نفت خبرى نخواهد بود بلكه با پول نفت كار ايجاد خواهند كرد و درآمد مردم را بالا خواهند برد. فعلا اما از تنها چيزى كه خبرى نيست كار است و در حوزه كار زنجيره اى از اعتراضات كارگرى است كه در خبرها مطرح است. زمستان فرا مى رسد و مشكل كارتن خواب ها دوباره مطرح شده است. اين زمستان چند بى سرپناه كنج خيابان هاى تهران يخ خواهند زد؟ و كسى هست كه به داد آنها برسد؟
وقتى وبا شيوع يافت گفتند مشكل اصلى از سبزيجات صيفى كاران است. صيفى كاران ورشكست شدند، احمدى نژاد به فوريت دستور داد كه بانك ها به آنان خسارت پرداخت كنند. احمدى نژاد كه گويا دولت را با شهردارى تهران اشتباه گرفته است هنوز شايد پى نبرده است كه با دستور دادن در مملكت ما كه روحانيون بر آن حكومت مى كنند پولى به كسى پرداخت نمى شود؛ كه اگر مى شد، دو سال پيش بايد وعده هاى تامين اعتبار در مورد قربانيان خشكسالى در استان خراسان تامين مى شد. حاصل آن كه صيفى كاران در برابر دفترش دست به تحصن زدند. آنها البته به بزودى پى خواهند برد كه هنوز بايد ماهها و حتى سالها به دنبال اجراى وعده دولت، اعتصاب و تحصن و اعتراض كنند؛ مثل پرستاران كه با گذشت سه سال هنوز هيچ يك از وعده هاى داده شده به آنان عملى نشده است.
گفتند قيمت ها را تثبيت مى كنيم و چون دوره انتخابات بود، مانع افزايش قيمت ها شدند. انتخابات گذشت، بخش اصلى پست ها را بين خودشان تقسيم كردند، و گرانى دوباره بازگشت: مرغ، گوشت قرمز و شكر سه قلم كالاهايى هستند كه گران شده اند. حالا هم مى گويند كه اصلا طرح تثبيت قيمت ها موقت بوده و بنا نبوده است كه ادامه داشته باشد و كسرى بودجه كلان ايجاد مى كند.
ولى دولت جديد اگر جلوى گرانى كالاها را نمى تواند بگيرد؛ قيمت ها را نمى تواند تثبيت كند، مافياى قاچاق را كه خود بخشى از آن است نمى تواند مهار كند، جلوى زمين خوارى را كه به اعتراف رييس سازمان بازرسي، اداره ثبت، شهرداري، شوراى شهر، استانداري‌ها و دستگاه قضايى به آن بشدت آلوده اند را نمى تواند بگيرد، و تازه بخشى از خود اين دولت و عملكردش تحت نظارت مجمع تشخيص مصلحت درآمده است در عوض سعى كرده است در حوزه فرهنگى ظاهر جامعه را اسلامى كند. در دانشگاه نجف آباد سعى كردند طرح جداسازى دختران و پسران را از طريق ايجاد كانال هاى جداگانه ورودى دانشجويان دختر و پسر اجرا كنند كه با شورش دانشجويان روبرو شد و عقيم ماند.
اگر صيفى كاران و پرستاران و خشكسالى زدگان استان خراسان و كارتن خوابان از دولت "مهرورز" و "عدالتخواه" فقط وعده شنيده اند و حتى در برخى موارد همان وعده را هم نشنيده اند، در عوض رييس جمهور جديد به جمكران كه قرار است امام زمان از آنجا ظهور كند كمك كرده است و خبرهايى در سايت هاى وابسته به جناح هاى رژيم در مورد احمدى نژاد انتشار يافته است كه خود آنها مى نويسند كه "باور كردنش سخت است؛ اما واقعيت دارد."

سايت "انتخاب" نوشته است:
"چندى پيش در نشست هيأت دولت كه به رياست پرويز داوودي، معاون اول رييس‌‏جمهورى برگزار شده بود، ميثاق نامه اى با امام زمان تدوين و به امضاى وزيران رسيد.
در آغاز نشست، داوودى به وزيران پيشنهاد داد؛ همان گونه كه ميثاق نامه اى بين آن ها و احمدى نژاد تدوين و به امضا رسيد، بايد وزرا ميثاق نامه اى نيز با امام زمان بنويسند. اين پيشنهاد با موافقت اعضاى كابينه روبه رو شده و در همان نشست مفاد آن مورد بحث قرار گرفت. در نهايت، ميثاق نامه اى تدوين شد و اعضاى هيأت دولت آن را امضا كردند. از آن جايى كه گفته شد هر ميثاق نامه دو طرف دارد، سپس اين پرسش پيش آمد كه امضاى آن حضرت(عج) چه مى شود؟
هيأت دولت در اين زمينه نيز تمهيدى انديشيد و صفار هرندى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى مأمور بردن نامه خدمت امام زمان شد. وى شب جمعه بعد نامه امضا شده اعضاى كابينه را به جمكران برد و در چاهى انداخت كه زائران نامه ها و حاجاتشان را مي‌‏اندازند.
اين در حالى است كه به فاصله اندكى از تصميم گيرى درباره اين ميثاق نامه هيأت وزيران، همزمان با نيمه شعبان - سالروز تولد امام زمان - دولت هفت ميليارد تومان براى اطعام زائران مسجد جمكران تصويب كرد.
روزى كه پيشنهاد اختصاص بودجه براى اطعام زائران مسجد جمكران در هيأت دولت مطرح شد، رحمتى وزير راه با ارائه گزارشى از وضعيت جاده منتهى به جمكران، آن جاده را پر خطر و خراب توصيف كرد و پيشنهاد داد از آن جا كه در صندوق نذورات مسجد جمكران به اندازه كافى پول جمع آورى براى هزينه اطعام زائران جمع آورى مى شود، اين بودجه به مصرف ساختن جاده منتهى به جمكران برسد. بنا به گزارش‌‏هايى كه همان زمان در يكى از خبرگزارى ها منتشر شد، پيشنهاد رحمتى با واكنش تند رييس جمهور روبه رو شد و به وى گفت: مثل اين كه رسوبات دولت هاى قبلى در ذهن شما مانده است.
احمدى نژاد تأكيد كرد كه ما براى جاده ساختن نيامده ايم و نبايد بودجه درباره امام زمان با واكنش هاى اين چنينى مواجه شود؛ و بعد اضافه كرد كه ما هرچه داريم از امام زمان داريم.
اما از همه اين ها تأمل برانگيزتر، آن است كه برخى از چهره هاى افراطى نزديك به رييس جمهور كه مدام از آماده شدن زمينه ظهور امام زمان سخن مى گويند، به صراحت اين زمينه سازى را به ماجراى پرونده هسته اى ايران مرتبط مى دانند. بنابر اخبار موثق، اينان در نشست هاى خصوصى مختلف به تأكيد مى گويند كه مقاومت در برابر فشارهاى جهانى و اصرار بر حق برخوردارى از نيروى هسته اي، يكى از راه هاى فراهم كردن زمينه ظهور آقاست.
گفتمان رايج شده در دولت جديد در ارتباط با مقوله امام زمان را برخى تحليلگران به رابطه ويژه ميان رييس جمهور و مصباح يزدى و گرايش هاى مصباح و شاگردان او نسبت مى دهند. به ويژه آن كه اين گروه، به گونه اى بى سابقه در هيأت دولت و تيم مشاوران و مديران نهاد رياست جمهورى قرار گرفته اند."

در همين رابطه خبرگزارى فارس عصر روز 25 مهر از "تاكيد احمدي‌نژاد بر ايجاد زمينه زيارت هر چه بيشتر خانه خدا براى قشر جوان" خبر داده و گفته است كه احمدى نژاد "در اولين جلسه شوراى عالى حج در دولت جديد،از مسئولان خواست با ارايه طرح‌هاى جامع زمينه زيارت هر چه بيشتر خانه خدا،براى قشر جوان به ويژه دانش‌‌آموزان و دانشجويان را فراهم آورند."
وى گفته است:"هيچ سفر زيارتى به اندازه سفر حج و زيارت خانه خدا نمي‌تواند بر روى انسانها تاثيرگذار باشد." و در نتيجه "مقرر شد براى سال 1385؛ شش هزار سهميه براى زيارت خانه خدا در اختيار بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار گيرد."
جوانان تحصيل كرده و با استعداد كشور بيكارند، و به علت بيكارى امكان ازدواج و تشكيل خانواده را ندارند؛ احمدى نژاد هفت ميليارد پول نفت اين ملت را به چاه حمكران مى ريزد. مردم كار و امكان امرار معاش ندارند، دولت بچه حزب اللهى هاى خانواده هاى كشته شده گان حزب اللهى را به سفر حج مى فرستد و به "سازمان هواپيمايى كشورى و هواپيمايى جمهورى اسلامى ايران (هما)" دستور مى دهد "در خصوص حذف تاخيرها و انجام پروازها در موعد مقرر و همچنين بهبود كيفيت پذيرايى از زايران حج تمتع، عمره و عتبات عاليات، نهايت اهتمام را بعمل آورند."
صاف و ساده: دولتى تحجرگرا و دچار عقب ماندگى ذهني، ملتى گرسنه را كه از شلاق فقر و بيكارى و هزار و يك بليه اجتماعى به خود مى پيچيد به اسارت گرفته است. آيا به جز گسترش اعتراض عليه اين نظام راه ديگرى باقى مانده است؟

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]