۲۳.۸.۸۳

 
سخنان نغز و طنز طوطیان شکر شکن شیرین سخن ولایت فقیه در نماز جمعه

مشكيني: معصوم 14 نفر بيشتر نبودند ولي تا زماني كه توبه خالص كرده‌ايم و گناهي انجام نداده‌ايم، معصوم هستيم
امام‌جمعه قم در مصلاي قدس اين شهر گفت: راهپيمايي عليه اسرائيل كمتر از حركت به طرف سعي صفا و مروه و شعارهاي شما كمتر از ذكر “ لبيك اللهم لك لبيك“ زائران خدا نيست.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله مشكيني در نماز جمعه شهر قم، گفت: راهپيمايي شما همراه با ديگر شهرها و كشورها يكصدا مي‌شود و يك قدرت الهي توليد مي‌كند و اميدوارم اين قدرت، بوش، بلر و شارون را سرنگون كند (البته آقای مشکینی که در تماس دائم با حضرت مهدی هستند برای روز قدس پیامی از ایشان نداشتند!!).
وي افزود: زماني كه فلسطيني‌هاي‌ بيچاره دريايي از انسانها را در راهپيمايي قدس از طريق وسايل ارتباط جمعي مي‌بينند، يأسشان از بين مي‌رود و اتكا و اميد در دلشان پيدا مي‌شود.
امام‌جمعه قم در ادامه، عراق امروز را مانند عراق زمان امام‌حسين (ع) توصيف و خاطرنشان كرد: لشكريان يزيد زمان در عراق بيداد مي‌كنند و مردم اين كشور را به خاك و خون مي‌كشند. اين بشردوستان و داعيان دموكراسي به هركجا مي‌روند، آن قدر مي‌كشند كه چشمان، ديگر توانايي ديدن ندارد.
وي همچنين از اطلاع‌رساني صدا و سيما و خبرگزاري‌ها كه براي انعكاس اخبار جان خبرنگاران خود را به خطر مي‌اندازند تشكر كرد و خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: در ارسال اخبار داخلي و خارجي عادت كنيد كه حقيقت امر را بازگو كنيد.
آيت‌الله مشكيني خطاب به مردم عراق گفت: متحد شويد و امور را خود به دست بگيريد، كشوري كه عالمي چون آيت‌الله سيستاني، فقيه، عادل، دلسوز اسلام و مسلمانان دارد بايد زير نظر او دولت مستقل ايجاد كند؛ از اين كه تحت نظر او عمل نمي‌كنيد و براي خود دولت مستقل تشكيل نمي‌دهيد، تعجب مي‌كنم.
وي با بيان اينكه ممكن است شنبه روز آخر ماه مبارك رمضان باشد، خاطرنشان كرد: خدا از ما 30 روز روزه مي‌خواهد مگر اين كه دليل قاطع و روشني پيدا شود و اگر روزي شكي پيش بيايد همه بايد متوجه و تابع يك مركز ديني چون ولايت فقيه و مراجع باشيم و طبق حرف آنها عمل كنيم، مشخص نشدن دقيق روز عيد فطر در سال گذشته جالب نبود، اميدواريم سال خوبي باشد و مشكلي پيش نيايد.
رييس مجلس خبرگان در پايان با اشاره به پايان يافتن ماه مبارك رمضان، گفت: همگي مهيا وداع با ماه رمضان باشيم و از خدا بخواهيم آنگونه از رمضان بيرون بياييم كه از شكم مادر بيرون آمده‌ايم. معصوم 14 نفر بيشتر نبودند ولي تا زماني كه توبه خالص (تا حدود 10 روز بعد از تولد!!)كرده‌ايم و گناهي انجام نداده‌ايم، معصوم هستيم.
*****
حسني درخطبه هاى نماز جمعه :بايد دماغ مستکبرين را به خاک بماليم تا چيزى به نام مستکبر در جهان پيدا نشود
. نماز جمعه نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت نماينده ولى فقيه در آذربايجان غربى و امام جمعه اين شهرستان (حسنی همانکه همگان میشناسنش!!) در مصلاى امام خمينى برگزار شد . حجت الاسلام والمسلمين غلامرضاحسنى از حضورگسترده مردم در راهپيمايىروز جهانى قدس گفت : امروز ، روز قدس تنها تعلق به مردم فلسطين ندارد بلکه متعلق به تمامى مسلمانان جهان است و به همين منظور بايد اين روز را گرامى بداريم . نماينده ولى فقيه اظهار داشت : روز قدس روز سرنوشت ملت هاى مظلوم جهان در مقابل مستکبرين است ، بايد دماغ مستکبرين را به خاک بماليم تا چيزى به نام مستکبر در جهان پيدا نشود . حسنى افزود : ما امروز در اين مکان مقدس با آيت ا... خامنه اى و با پرچم مقدس پيمان مجدد مىبنديم تا آخرين نفس و قطره خون پشتيبان ولايت فقيه باقى خواهيم ماند. وى همچنين گفت : در جهان نزديک به شش ميليارد مستضعف وجود دارد که بايدتمامى آنها بسيج عمومى شده و آمريکاى جنايتکار و اسرائيل غاصب را از روىزمين محو کنند .
حجت الاسلام حسنى يادآور شد : بايد مستضعفين جهان حزبى با نام حزب ا... تشکيل دهند تا جهان را براى ظهور امام زمان آماده کنند!! .
*****
امام جمعه اردبيل:در اين چهار سال اسراييل بيش از 11 هزار و 365 نفر کشته داده که اين امر ناشي از برکت قيام انتفاضه بوده است
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: شمارش معکوس براي فروپاشي اسرائيل آغاز شده است و بسياري از تحليلگران سياسي معتقدند که صهيونيسم رژيم غاصب اسرائيل در حال فروپاشي است.سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: در حال حاضر طبق آخرين آمار منتشر شده 68 درصد از ساکنان کشور اسرائيل به علت اوضاع بد سياسي ومخدوش شدن چهره اسرائيل در جهان، درصدد مهاجرت به ديگر کشورها هستند.وي بااشاره به قيام انتفاضه مردم فلسطين گفت: قيام انتفاضه ماهيت سياستمداران صهيونيسم و غرب نيز شعار حمايت ازدمکراسي آن ها را برملا کرد و به جهانيان فهماند که همه اين شعارها دروغين بوده است. وي در ادامه افزود: رژيم غاصب اسرائيل با شعار قوم گرايي و با هدف تشکيل حکومت از فرات نانيل وارد سرزمين مقدس فلسطين شد و در طي اين 40 سال تجاوز ماهيتي جز فزون طلب از خود بروز نداده است. عاملي با اشاره به شروع دوباره قيام انتفاضه، گفت: در طول اين چهار سال رژيم اسرايل بيش از 11 هزار و 365 نفر کشته داده که به گفته مسوولين نظام غاصب اسرائيل اين تعداد به اندازه تلفاتي است که اين رژيم در آغاز تجاوز به سرزمين فلسطين داده بود، اين امر ناشي از برکت قيام انتفاضه بوده که حتي يک نفر نيز قادر به خاموشي کردن شعله هاي آن نبوده است.وي گفت: خروج اسرائيل از غزه پيروزي بزرگي براي مسلمين بوده و موج نفرتي که در جهان و به خصوص منطقه خاورميانه عليه اين رژيم بوجود آمده موجب شده اين رژيم روز به روز به انزواي جهان نزديک شود.نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در ادامه با اشاره به فرارسيدن عيد سعيد فطر و فضايل اين روز از حضور گسترده و پرشور مردم استان به خصوص جوانان در مراسم شب هاي قدر تشکر کرد و حضور آنان را باعث وفاق و اتحاد مردم وامت اسلامي دانست.
******
هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران : اگر اروپايي‌‏ها عقل به خرج دهند، مي توانيم با‌‏آنها به توافق برسيم
خطيب نماز جمعه تهران در خطبه‌ي اول با اشاره به مسائل فلسطين و پيچيده خواندن آن، راهپيمايي روز قدس و شكوه آن را باعث تقويت روح و دل مردم مجاهد فلسطين و نمادي از بيدراي اسلامي دانست. (تقویت روح ودلشان برای عملیاتهای انتحاری)
هاشمي رفسنجاني، مسأله فلسطين را مسأله‌يي اسلامي خواند و گفت: البته منافع منطقه‌يي و سياسي ما به اين مسأله مربوط مي‌شود، اما مباني اسلامي از جمله جلوگيري از سلطه‌ي كفر موجب مي‌شود كه ما به عنوان مسلمان به اين مسأله اين‌قدر اهميت دهيم و امام هم به عنوان يك رهبر اسلامي و مرجع تقليد، روز قدس را طراحي كند.
وي طرح تشكيل اسرائيل را از سوي انگليس در منطقه، طرحي شيطاني براي منافع استعماري و استفاده از آن به عنوان پايگاه ضداسلام خواند و افزود: فاجعه فلسطين تمام نمي‌شود مگر اينكه استكبار و استعمار شكست بخورند و يا از اهداف استعماري‌شان صرف‌نظر كنند تا دنيا راحت شود. البته علامتي از اين امر (صرف‌نظر كردن از اهداف استعماري) ديده نمي‌شود.
به گفته‌ي وي، آمريكا و حاميان اسرائيل حاضرند در راه رسيدن به اهدافشان هرگونه و هر ميزان هزينه صرف كنند و تا به حال بيش از صد ميليارد دلار كمك نقدي به اسرائيل كرده‌اند. (البته ایران به فلسطین کمکی نکرده است و قاچاقی اسلحه و مهمات نداده است)
وي با بيان اينكه اشكالات اساسي براي استفاده از اين نيرو وجود دارد، يادآور شد: امروز به سمتي مي‌رويم كه مردم تصميم‌گير نهايي هستند، اگر دست دست‌نشانده‌هاي استكبار از كشورهاي اسلامي كوتاه شود، اين نيروي عظيم نهفته و خفته دنياي اسلام به حركت درمي‌آيد و به طور قطع انرژي‌اش بيشتر از انرژي استكبار جهاني است.
وي اين امر را از علائم سير تصاعدي مبارزات فلسطيني‌ها و سيز نزولي اسرائيلي‌ها خواند و با اشاره به آسيب‌پذيري استكبار به عنوان حامي اسرائيل، خاطرنشان كرد: تداوم آوارگي آوارگان فلسطين سلاح بزرگ انساني در مصاف حق و باطل به شمار مي‌رود كه بسيار كارآمد است.
هاشمي رفسنجاني در ادامه تصريح كرد: آمريكا و انگليس را نصيحت مي‌كنم كه از ماجراجويي دست بردارند و براي حرفهاي من يا جواب درست كنند يا راه ديگري انتخاب كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني خطيب نماز جمعه‌ي تهران در خطبه‌ي دوم با اشاره به مسائل اخير اتفاق‌افتاده در دانشگاه، با ابراز نگراني نسبت به برخي كارهاي نادرستي كه به عنوان جريان‌هاي سياسي متضاد انجام مي‌شود ابراز اميدواري كرد نمونه‌ي آن‌ را كه در دانشگاهها ديده مي‌شود تكرار نشود.
وي حق دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي (شما بخوانید بمب اتم و هسته ای صلح آمیز!!) را حق مشروع رسمي پذيرفته‌شده‌ي همه‌ي كشورها دانست و افزود: الأن بسياري از كشورها نگران ناديده گرفته شدن اين حق به خاطر اهداف استعماري برخي ديگر از كشورها هستند.
هاشمي رفسنجاني در پايان خطبه‌ي دوم، به مناسبت روز قدس، به قرائت خطبه به زبان عربي پرداخت و ضمن تسليت به ملت فلسطين به مناسبت درگذشت ياسر عرفات، تجربه‌ي پيروزيهاي مسلمانان لبنان را نشان‌دهنده‌ي مقهور شدن اسرائيل دانست.
وي در اين بخش از سخنان خود به وضعيت عراق كه تحت عنوان دموكراسي و آزادي بوجود آمده اشاره كرد و با بيان اينكه فلسطين قلب جهان اسلام است، گفت: ما با قوت با تجاوز به حقوق فلسطينيان مقابله مي‌كنيم.
وي انتفاضه را تنها راه در مقابل ملت فلسطين دانست و گفت: روز پيروزي همانطور كه خدا وعده داده، نزديك است.
وي خاطرنشان كرد: هرچه استكبار تلاشش را به كار بگيرد بيداري فراگير اسلامي، پيروزي را به دنبال خواهد آورد.

نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]